Door de coronacrisis ontstaan veranderingen in de markt, de retail sector staat onder druk. De lockdown en ontwikkelingen hebben ook een enorme impact op de logistiek van de klanten van VIM.
Het is een hectische tijd, door de coronacrisis hebben ook klanten van VIM het zwaar. Van de inkooporders die maanden geleden bij leveranciers, veelal in het verre oosten, zijn geplaatst, stromen de goederen nu binnen in de warehouses van VIM. Winkels kunnen niet meer beleverd worden zoals voorheen en de voorraden in het magazijn nemen toe.
Waar normaal gesproken alles binnenkomt, wordt ontvangen, gepick en gepackt en vervolgens weer wordt uitgestuurd, gaat dit nu heel anders. Door de grote verschuiving van offline naar online verkoop is het aantal directe consumenten orders enorm gestegen waarbij VIM zorgdraagt voor een snelle levering. De fysieke winkels ontvangen de goederen nu juist gedoseerd of nog helemaal niet. Deze verandering vergt veel afstemming en extra werkzaamheden in VIM’s magazijn.
Ondanks dat de volumes van de uitgaande stromen van bijna alle VIM klanten weer toenemen, zowel in fashion als sport, zal de komende tijd zeker hectisch blijven. VIM heeft voldoende capaciteit en ondersteunt haar klanten tijdens de coronacrisis met flexibele logistieke oplossingen, opslag, advies en e-fulfilment voor e-commerce.